tisdag 13 september 2011

Storm, Sömnlöshet & Dagislämning

En sån hemsk natt det varit. Bristen på sömn gör sig påmind genom stark huvudvärk och mörka ringar under ögonen.


Hade svårt att varva ner igår och somnade inte förrän vid tolv. Några få timmar senare (kl 3:57) vaknade jag av att hela huset dånade eller skakade. Yrvaken försöker jag förstå vad som händer och vovve skäller helt galet. Sedan total tystnad. Vad hände? Ingen aning. Någon halvtimme senare började det blåsa och regna rejält. Katia hade dragit in.
När alarmet ringde klockan 06:00 hade jag ännu inte lyckats somna. Men det var bara att pallra sig upp och klä på lille M.
Som tur var är min käre far i stan och erbjöd sig att köra M till dagis (eftersom han varit sjuk & vädret är så ruskigt) och det var tur det, för vi hade inte kommit framåt med cykeln så som det blåser och regnar sidledes.

lille M fick åka Porsche till dagis idag! Det gillade han men det blev den värsta lämningen hittills. Han grät redan när vi närmade oss staketet. Stora tårar som blandades med snor. Mitt lilla hjärta var förkrossad och skrek
- Neeej mamma! Neeej. Hem å myyysa! Neeej…
Han grät så han fick stora utslag över hela ansiktet och jag fick verkligen stålsätta mig. Tillslut fick jag bara slita honom från min kropp och de tog in honom till köket (där jobbar ju vår mysiga grannen A, så jag hoppas han kände lite trygghet där).

När jag gick sa jag
- Se om ni kan muta honom med lite ost i köket kanske, det gillar han.
Herregud, kom på mig själv! Exakt så säger jag när jag lämnar min Vovve *fniss* Lite tragikomiskt.


Som tröst tittar på RAW tv med begåvade & spännande Tavi Gevinson och för att hålla ögonen öppna, häller jag nu i mig mängder av (gott) kaffe. Hazelnut Coffe från indiska. Doftar ungefär som nötkräm, yummi! Men jag är för trött för att äta något. Måste liksom chock-väcka kroppen med lite koffein först.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar