torsdag 8 september 2011

Resa med barn - rena bantningskuren

Underbart det är att vara ute på vägarna igen, NOT!



Vi hade inte ens åkt en timme innan kaoset var igång. Mannen var (som vanligt) stressad, morgontrött & hungrig. Vilket resulterade i allmänt dålig stämning.

Vårt första mål var mc donalds för lite frukost. Men just den vi åkte till var stängd!? Så det blev en timme extra i bilen innan vi kom till nästa frukostställe (gissa om det var poppis). Sedan hoppade GPS'en ur rutt och ledde in oss på krokiga omvägar. Kände hur min huvudvärk gjorde sig påmind allt tydligare.



När vi äntligen kört igenom nästa drive thru och jag sippade på underbart morgon kaffe (mc donalds har faktiskt gott! kaffe). Ja, då spydde Bebis ner hela bilen (mannen hade ingen möjlighet att köra av just då ) så jag satt hulkandes och torkade kräk i 90kmh
När lille M spydde hade jag ännu ej öppnat min fralla och efter att ha rengjort honom var jag inte längre sugen på frukost.

(fick bli svart kaffe till frukost)



Några lugnare timmar förflöt i bilen tills det var dags igen. Lille M blev dålig i magen. När jag bar in min lille "stinkbomb" till skötrummet kände jag hur något vått rann längs min arm... Nej, det var inte kiss, det var värre än så! Som tur var hade vi ombyte till honom någorlunda tillgängligt och jag fick bada honom i handfatet.

(kissepaus för vovve)



När vi ändå stannat passade vi på att äta lunch. Lille M mådde dåligt & ville inte sitta still. Jag lyfte upp honom och försökte lugna ner honom. När jag väl fått ner honom i stolen igen och skulle börja äta min kalla lunch så brakade det till från Plutten och stanken var så kraftig att aptiten försvann på en sekund. Mannen fick springa ut till bilen efter ny blöja och så började vi om igen...
(min sjal är gardin för lilleman)


Nu sover hjärtat, vi har ca 2 tim kvar till Falun och jag håller tummarna för att inget mer skall hända.
(istället för lunch - pepsi max & jag är egentligen en "colatjej")




Stadstjej blir Lantlolla via Iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar