onsdag 21 september 2011

Sminkad 2 åring

Mammas mascara är smaskens!


Efter att ha slagit sönder min foundation (smink i glasförpckningar när man har småbarn är ingen bra idé). Så gick lille M lös på min mascara. Han bestämde sig för att "måla".


Jag stod och diskade vällningflaskor när Bonussonen plötsligt utbrister
- åhh nej! Inte bra! Det här kommer du inte gilla.
(paus) nu skall det tilläggas att klockan är åtta på kvällen och dagen har varit lång. Samt att innan detta inträffar har lilleman inom loppet av en timma, lyckats hälla ut två glas mjölk, ett glas vatten och en PETflaska (med flit) på golvet. Kissat ner parketten. Fastnat med fingret i ett avsågat rör (igen). Matvägrat och kört över min tå flera gånger med sin Bobby Car.
(tillbaka). Jag tittade upp på Bonussonen, som pekade på kylen. Den tidigare vita kylen hade nu ett zebramönster och min son log glatt och sa
-Mååååla!
Han var nedkladdad från topp till tå och höll mascaran i högsta hugg.
Jag visste att lille M varit tyst senaste minuten och att han då varit i vardagsrummet. Så med fasa bad jag Bonussonen gå ut och kika.


Uppenbarligen inget positivt besked för han har svårt att hålla sig för skratt samtidigt som han försöker se bekymrad ut.

Jag vet, jag har mig själv att skylla som har smink inom räckhåll. Men samtidigt, vad är inte inom räckhåll för en 2 åring?

Jag kan säga som såhär. Vi har en vit soffa hemma (det i sig är inte så smart med småbarn). Att ha en vit soffa och en 2åring dom vill måla med mammas mascara. Det är
Inte alls kul.


Otroligt dryg mascara måste jag däremot påpeka. Den räckte till att måla soffa, matta, filt, kylskåp och "bebis".

Stadstjej blir Lantlolla via Iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar