torsdag 1 september 2011

Lämnade honom ensam på dagis för första gången idag

Sitter just nu och hinkar i mig kaffe medans tårarna rinner ner för mina kinder. Alla saker på min "To Do list" som jag skulle bocka av idag känns oväsentliga.

Imorse lämnade jag lille M ensam på dagis för första gången (AJ i hjärtat). Jag försöker tänka logiskt och att jag snart skall hämta honom igen, men det hjälper inte (tänk att det var såhär det kändes...Det som man hört andra föräldrar tala om men som man inte riktigt förstått).



(Lille M vinkar hejdå)

Tankarna snurrar. Kommer fröknarna verkligen se honom? (han drar ju sig undan från alla på förskolan har jag sett under inskolningen). Kommer han känna sig sedd? Kommer han få i sig mat, få blöjan bytt, somna tryggt på vilan? Kommer han känna att jag överger honom, kommer någon vara elak mot honom? Massor med tankar som maler.

Men jag vet ju att hans fröknar är hur duktiga, mjuka och pedagogiska som helst
och att lille M gillar alla bilar och andra leksaker på dagis så han kommer säkert ha fullt upp.
Men ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar