måndag 12 april 2010

Mom makes it, you eat, that’s the deal


Igår lagade jag storkok med barnmat till Bebis. Det var första gången jag mixade kött till puré. Mannen tror att jag har knäckt mixern nu (för den lät för ansträngd) jaja time will tell.


När det var dags för provsmakning av denna hemmagjorda delikata munsbit förvrängdes Bebis ansikte till oigenkännligt. Mannen skrattade. Men jag gav inte upp. Andra tuggan funderade han och tredje skeden mumsade han.

Betyg MVG från Bebis!

Även Mannen och Bonussonen fick lämna utlåtande. De tyckte det smakade bra!

Semper och Nestlé släng er i väggen ;-)


Här följer mitt hittapå recept

Kycklingfilé

Potatis

Morot

Flytande margarin

Peppar

Basilika

Vatten

Hacka upp kycklingfilé till tärningar och koka upp i vatten och flytande margarin. Krydda med peppar och basilika.

Haka och koka upp morot och potatis.

Mixa kyckling, morot och potatis med vätskan från kyckling-koket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar