måndag 19 april 2010

Monstertrött




Är en riktigt trött mamma idag. Denna kropp kräver kaffe i mängder för att fungera.

Fumlar omkring i köket och försöker få fram filter, kaffe, mäta upp vatten (allt blir lite tokigt och O-effektivt).

Inatt har bebis hållit mig vaken nästan hela natten (lika pigg är han ändå) och kl 06.00 var det dags att gå upp för då hade han tröttnat på ”morgongos”. När bebis nu är vaken vill han ha ”action” och underhållning. Givetvis hinner mitt kaffe kallna. Så när jag Äntligen skall ta den där första underbara klunken av en kopp hett nybryggt kaffe är det ljummet och har redan fått en bitter smak. Eftersom jag är för trött för att göra nytt tvingar jag i mig denna halvobehagliga upplevelse.

Den största glädjen och våtaste drömmen för denna mamma hade varit om de öppnat ett Starbucks här ute på landet. . . Bebis och jag hade varit stammisar!

Får nöja mig med att stirra på min favvo-kopp (från Starbucks) med mitt kalla kaffe och fantisera hur det kunde smakat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar