tisdag 27 april 2010

Så var man gräsänka igen

Varannan vecka jobbar mannen borta så Bebis, Vovve och jag får klara oss själva. Första dygnet är alltid värst för Vovve och Bebis (vovve går & väntar vid dörren. Bebis vill inte sova. De tror att mannen snart skall komma hem, suck!).

Mannen lyxar på Hotel och jag sköter ruljansen här hemma. Give me some credit tack!
Så vad ger mig drivkraft just nu?! Jo jag är inne i en underbart kreativ måleriperiod. Så snart bebis somnat river jag fram penslarna och sätter igång. Keeps me going ;-)

Så till Stadstjej vs Lantlolla (en vecka som denna)
* I stan´hade vi haft friheten att ta oss runt hur som helst - På landet sitter vi fast (I know, mitt fel! jag skall skaffa körkort)
* I stan´ hade jag försökt "knö" in så mycket växtlighet som möjligt på min 1,5kvm balkong för att sedan vränga ut och in på mig själv för att lyckas få lite solning på balkongen - Här på landet planterar jag i växthuset, påtar i landet, anlägger en kryddträdgård och breder ut mig på en solstol på 30kvm altan.
(hrmm, börjar jag bli "pro" landet??!! måste vara vårkänslor)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar