tisdag 20 april 2010

Våren är här och nu börjar det hända grejer!


I helgen kom alla fönster till min ateljé och det nya växthuset. Är så uppspelt och lycklig.Bebis satt som förstenad i sulkyn och tittade med stora ögon när kranbilen lyfte av alla glas och dörrar. Han såg verkligen ut som en söt liten bondlurk med sin öronlappsmössa och gapande mun (kärlek)

Snart har jag min egna lilla ”skaparverkstad”. Har så många idéer både vad det gäller hur den skall se ut invändigt och konstprojekt jag vill sätta igång med.

När jag såg att ett byggvaruhus hade ett golv som ser ut som gamla vinlådor så funderar jag faktiskt på att överväga att lägga in laminat ändå. Man kan ändå inte hitta ett rustikt antikt brädgolv till hyfsat pris. Och i ateljén skall det vara karaktär i väggar, tak och golv.

Ledord för min ateljé:
Varm ombonad känsla. Kreativt kaos.

EFTERLYSNIG
Det jag saknar och letat efter hur länge som helst är ett gammalt robust golv staffli (har ett nyare klent staffli idag), en ritningshurts, en sliten Chesterfield-soffa och en billig liten kamin. Någon som har att sälja??

Det kommer att bli mycket fönster (på ena gaveln blir det fönster från golv till tak).
Jag skall ha mina persiska mattor där inne, en ”syhörna”, en stor arbetsbänk i mitten, mina färgstänkta stegar……

Ja. Idéerna flödar och längtan blir allt starkare.

1 kommentar: