onsdag 14 april 2010

På affärsresa genom Sverige











Bebis, Vovve och jag följer med mannen på affärsresa denna vecka.

På resande fot genom Sverige inser jag att ”hemma på landet” är rätt centralt jämfört mot många av de ställen vi passerade igår. Fick ”sista färden”-känsla på vissa orter. När vi stannade på en mack mitt ute i ingenstans för att jag skulle kissa så var det nästan att man hörde toner av en banjo.

Imorse när jag skulle ut och rasta vovven öppnade jag dörren till hotellkorridoren och ett ”smörgåsbord” står uppdukat till vovven (det trodde han i alla fall). Längs hela korridoren står brickor med matrester från dagen innan. Det enda beviset på att det faktiskt fanns andra gäster på vårt plan. Antar att brickorna tillhörde ensamma affärsmän som inte vill sitta och äta själva i restaurangen). Hur som helst! Det blev en kamp mellan vovve och mig hela korridoren fram och tillbaka. Han kunde inte fatta hur jag kunde vara så elak.
När vi sedan skulle äta frukost blev bebis mycket uttråkad så den där lugna efterlängtade ”hotellfrukosten blev inte riktigt av. Det enda som hjälpte var när jag höll en vatten melonklyfta i hans mun (problemet var bara att han försökte bita av den hela tiden & inte kan tugga ännu). Plötsligt hugg han av en liten bit och jag var snabbt in med fingret i munnen på honom. Men AJ! Han blev skitsur och bet till allt vad han kunde (hårt) Jag hade fullt upp med att spela oberörd inför de andra gästerna och slet loss fingret ur hans mun. Han ”broskbet” mig.
My baby is Ruthless & Toothless

Efter denna något stökiga morgon gav sig de tre musketörerna (läs bebis, vovve & jag) oss ut på äventyr i denna nya och outforskade stad.

Nu är vi hemma (på hotellet) solen strömmar in genom hotellfönstret jag skriver på min nya =) älskling (läs laptop). På sängen ligger vovve och bebis (båda nakna och glada). Snart kommer mannen då skall vi gå ner till poolen och bada (blir bebis första poolbad). Sedan blir det kanske ett glas rött före restaurangen.



Livet känns riktigt härligt idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar