torsdag 24 februari 2011

Stark som ett lejon mitt i natten

Ljuvligt! . . . .
Vaknade upp inatt av att Bebis (som låg mellan mannen & mig) gnydde och sov oroligt. Vände mig om. Smekte honom över kinden, kröp intill honom och viskade lugnande i hans örat att ”mamma är här älskling….”
Åter blev hans andning lugn och så drog han en tung suck av lättnad och nappen började hoppa i munnen på honom igen. Han log förnöjt.
WOW, då kände jag Power! Kärlek! Bekräftelse!

Jag kände mig stark som ett lejon där mitt i natten!
Hur trött man än kan vara till och från som småbarnsmorsa (& trött är man! Kaffeberoende-TRÖTT) Men Då, Där, mitt i natten när min älskade lilla Bebis vilade på min arm, då kände jag ingen ände på min styrka. Jag skulle kunna klara av vad som helst för min Bebis!
Power-Kärlek och lite nattlig energipåfyllning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar