fredag 18 februari 2011

Bebis vs Pottan

Det pott-tränas här hemma och jag försöker på alla möjliga pedagogiska sätt för att få plutten att ”Gilla” Pottan men det är INTE lätt. Har försökt att sätta honom på pottan framför Tvn (det vägras).

Försökte sätta honom på pottan samtidigt som vi föräldrar går här hemma (så han har sällskap med sina sysslor) han vägrade väl inte direkt men det blev heller inga ”resultat” i pottan. Han tyckte bara att det var lite mysigt att sitta och läsa pappas biltidningar en stund.


Idag tyckte jag att jag kom på en sån smart idé när jag tog fram Bebis favoritdocka ”David” som han heter. Jag satte David på pottan och sa till Bebis

- Titta nu skall David kissa på pottan!
Bebis tittade upp på min med ett stort leende och närmade sig pottan (genast tänkte jag, YES). Men i nästa sekund tar han tag i pottan med sin docka på och börjar köra runt honom med brummande ljud och utbrister.

- Beebis Biiiilen. Men ett nöjt brummande körde han vidare ut i vardagsrummet och lämnade sin smått besvikna mamma kvar i köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar