lördag 19 februari 2011

Boklyx och Kreativitet


Värker i hela kroppen just nu av att få måla, skapa, vara kreativ. Var så längesedan nu att jag nästan blir tokig. Längtar efter att få lite ”egen tid” och har möjlighet att förlora mig i konsten några timmar. Men det blir ju aldrig som man planerar eller önskar :-/
Har en insnöad ateljé som bara står och skriker efter mig. Längtan blir ju inte direkt mindre stark av att jag dricker rödvin och Spotifyar!

I veckan målade Bebis och jag tillsammans lite på skoj. Han verkade gilla det! (är en stolt mamma). Kanske blir han en kreativ & konstnärlig kille trotts sin bilfascination (I hope).

Men idag har varit en någorlunda produktiv dag trotts avsaknaden av genuint skapande. Efter frukost tog Bebis & jag en promenad i det vackra vinterlandskapet med söta C & G, trevligt som alltid.
Väl hemma så började mannen (med min smakhjälp) snickra på vår platsbyggda bokhylla. Det är tänkt att den skall rymma alla mina böcker som idag står i flyttlådor nere i gillestugan och samlar damm.
Från att mannen har varit emot synliga böcker bygger han nu en bokhylla efter böckernas storlek och form. Det är vad jag kallar tvärvändning & boklyx!

1 kommentar:

  1. klart bebis kan bli konstnärlig OCH gilla bilar, det gör ju du också! ;)

    SvaraRadera