fredag 4 februari 2011

Från lyxliv på söder till stenåldern på landet!


När vi åkte hemifrån (för en vecka sedan) var det stopp i avloppet (igen) och Tvn hade slutat fungera sedan en vecka tillbaka. Men mannen hade kontaktat folk som skulle åtgärda detta tills vi kom hem.
Idag kom vi hem. Och gissa vad! Vi har inget fungerande avlopp och inte heller någon fungerande TV-mottagning (detta är verkligen I-lands problem. Det vet jag) Bryr mig inte om Tvn, men att inte ha ett fungerande avlopp innebär att vi inte kan spola på toa, inte diska, inte duscha och inte spola vatten!! OCH det är ganska jobbigt!
Känns lite som vi befann oss i ”Utvandrarna ” just nu.......

Nä nu skall jag gå upp och lägga mig bredvid min alldeles egna ”Karl-Oskar” ;-) hehehe det ni! Inte varje dag man reser bakåt i tiden!

1 kommentar: