söndag 6 februari 2011

Tullskräck ;-)


Nu är det inte många timmar kvar. Jag blir alltid nervös när jag skall flyga nu för tiden, Varför? Jag är inte flygrädd men däremot Hatar jag att gå genom tullen och få allt scannat. Nej jag har Absolut Inget att dölja. MEN de skall alltid ner och rota i mitt bagage (& jag ser verkligen inte skum ut, tvärtom väldigt ”normal”). Aldrig slår det fel. De tittar så där misstänksamt på mig och ställer frågor om min tandborste eller liknande. Jag i min tur blir Irriterad, stressad och nervös av detta givetvis, så en dominoeffekt uppstår varje gång.



Värsta gången var nog när min syster och jag mellanlandade i Paris och en kvinnlig tullare visiterar mig genomgående. Irriterat och lite skämtsamt säger jag till min syster
- Jag tror hon é LESBISK eller nått! BAD IDÉA!! (uppenbarligen fattade hon vad jag sa). Hon knuffade in mig i väggen och sedan fick vi gå undan med henne och hennes kollega. När hon drog på sig gummihandskar kan jag säga att min humor var som bortblåst! Men de skulle bara ha handskar när de genomsökte min väska. Sensmoral - Skoja inte med eller om tullare så de hör vad du säger. Det kan bli jobbigt.

En annan incident var när Jag var med min familj i San Fransisco och min mamma, syster och jag fick sitta på min väska för att få igen den medans pappa låste den (Robinson and May la ner sin butik så jag hade Shoppat loss). I tullen scannar de min väska och vill öppna upp den! Utan att tänka mig för skriker jag NEEJ!! Förtvivlat och Irriterat (det hjälpte mig inte direkt) Så vad var de som de var ute efter i väska? Jo en staty jag köpt i China Town. Men jag fick tillbaka den. Så med den bakgrunden tycker jag att det är lite jobbigt med tullare.

Nu är mitt handbagage vägt och fixat. Bebis och jag "peppar" inför vårt lilla äventyr.

1 kommentar:

  1. Vilket äventyr sen! Ser fram emot nästa inlägg gumman! hahahaha

    SvaraRadera