torsdag 3 februari 2011

Ventilera lite frustration


Är SÅ Frustrerad! Idag har Bebis varit ”The Baby from Hell” och inte nog med det så har även Vovve varit strulig idag! Båda på samma dag?! Suck. . .
Började med att Vovve vägrade gå. Han var envis som en åsna och satte sig ner hela tiden och ville inte vara med idag (han har sina dagar).

När vi lämnat Vovve på hotellet och begav oss ut på stan var Bebis först lugn. Men det tog inte lång tid förrän Bebis fick tokryck efter tokryck.
Han ställde sig upp i vagnenhela tiden och balans är inte hans starka sida om jag säger så. När vi var inne på Åhlens gick han upp i brygga, krum som en ostbåge gång efter gång. Lägg till detta att han testade sina röstresurser (skrek sig röd), försökte slita med sig allt i butiken och hans förtvivlade mamma (jag) hade på sig en Varm fuskpäls när jag slet som ett djur med honom. . . .

Inbillade jag mig eller tittade folk på mig som om jag var det sämsta mamman i världen med den jobbigaste sonen…

Han är ju underbar min lille M men idag var han - sådär jobbig ni vet som man bara ”andras ungar” är men inte ditt lilla gryn.

Men trotts detta hann det bli några trevliga fynd från Monki, Åhlens och Lindex
Samt denna goda Sushi på Söderhallarna.

Efter en sån här strulig dag måste jag väl ändå få en lugn kväll (trodde jag!)
Inplanerat för kvällen (när mannen arrangerade ett kundevent) var att färga utväxten (mycket behövligt), avnjuta en god middag och i lugn och ro få njuta av ett glas rött framför Tvn med Vovve i knät och bebis i sin eller våran säng SOVANDES. MEN så FEL jag hade.

Nu klockan 22.13 har Bebis äntligen somnat efter att ha röjt runt hela hotellrummet, krossat ett glas, rivit ut all smutstvätt, kissat ner mitt täcke, tömt papperskorgen (med bl.a. bajsblöjor) över hela vårt rum. Phew!!
OK det kanske inte för sent att sätta igång med hårfärgning och avkoppling. Men jag är SÅ uppe i Varv just nu och behöver packa ihop eftersom vi åker hemåt imorgon.

Så… Varför kan jag då inte färga håret hemma?! Det går inte eftersom vi har så mycket järn i vattnet!
Men jag vet, jag skall absolut INTE klaga! Men jag var bara tvungen att ventilera min frustration och det får man faktiskt ibland.
BTW, middag blev det ingen heller. Men nu skall jag unna mig ett glas rött i alla fall!

Ett stort glas ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar