måndag 7 mars 2011

Vissa dagar!!





Just som jag lagt på luren med min man, där jag skrutit över hur underbar och lugn vår son var så får Bebis total tok-spel!





Det börjar med att han stoppar in fingret i ett avsågat elementrör inne på toaletten
Fingret fastnar och bebis gallskriker. När jag äntligen lyckas få loss honom och sköljer av hans händer i handfatet tar han tag i tvålflaskan och slänger ner den i toaletten!
Under tiden som jag fiskar upp flaskan ur toaletten hör jag hur bebis börjar stöka i köket. När jag kommer ut till honom har han tömt hela ”plastskåpet” och det ligger burkar överallt. Försöker vara snabbare än honom och plocka in fortare än han river ut (för han lyssnar inte på mig ändå). Detta tycker han är en jätterolig lek och tjuter av skratt (svårt att bli arg på honom). När jag stänger igen skåpet rusar Bebis ut och slår huvudet i kökspallen! Givetvis börjar plutten blöda näsblod och bulan i pannan växer för varje sekund.

När han känner sig färdigtröstad så stapplar han ut till vardagsrummet där han tar tag i legolådan och välter ut allt över hela golvet. Sedan går han på leksakslådan, tömmer den, väljer ut några små bilar och annat smått och gott. Detta trycker han in i högtalar hålet innan jag hinner stoppa honom.
Som grädde på moset så sparkar han till mig när jag byter bajsblöja på honom så blöjan landar upp o ner på min fot! Uh!


När mannen kommer hem till vad han tror är ett
fridfullt hem med nöjd fru och bebis.
Öppnar han dörren till ett totalt kaos. Över hela golvet ligger leksaker, burkar och kläder. Bebis möter honom alldeles ”blåslagen” med sin svarta bula. Frun/jag rusar förbi halv hulkandes med bajs på foten och tårar i ögonen.
Jag säger bara en sak. - Vissa dagar alltså!

Så här ljuva var varken jag eller Bebis direkt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar