fredag 11 mars 2011

Livet - en Bergodalbana


Veckan började bra. Lugn och harmonisk. Fick gjort mycket.
Dagen därpå var jag ute och lekte med bebis i snön och fick blommor av mannen.
Sedan går avloppet sönder IGEN för 6e gången på ett år! Ni som bor i hus vet vad det innebär! Låt oss säga så här
- det är så långt från Glamor man kan komma!
Dagen därpå var det mysig fika hemma hos söta J och hennes son. Killarna busade loss.

Så kom torsdagen och jag skulle bjuda över min fina kusin T på lunch. Det blev en Misslyckad lunch kan man säga (jag vet inte hur jag alltid kan lyckas ha sån otur?!).
Bebis var totalt tokig så jag hade ingen möjlighet att städa eller börja göra inordning maten innan min kusin kom. Var liksom i otakt med allt och irriterad på Bebis. När maten nästan var klar gick strömmen. Eller en huvudsäkring gick. Nu kanske ni tänker -Vad är problemet det är väl bara att byta? Men riktigt så lätt är det inte när det är ett hemmasnickrat el-trä-skåp från 50-talet! (charmigt - not!) Det är inget man sätter klorna i frivilligt direkt!
Så pastan var lite väl al dente (men min kusin är så gullig & låtsades som inget). När det var dags för kaffe och muffins funkade ju inte det heller riktigt (fanns ju ingen ström)!
När min kusin och jag stod i det mörka köket och fipplade med melittafilter och kokande vatten frågade jag henne om hon fortfarande kände sig sugen på att köpa hus?! Hahahaha
Min kusin fick verkligen en ”livet på landet lunch” Suck!! Just det, muffinsen misslyckade jag givetvis också med. Det blev brända tvättsvampar till det kalla äckliga kaffet.




Men så idag går bergodalbanan upp igen:
1/ Det är fredag
2/ Någon vänlig själ har nominerat mig till Mix Megapols Tjejplan
3
/ Idag skall jag hämta ut min nya ”Bebis” (min Iphone)
4/ Mannen skall ordna ”Fredagsmys” Tacos yummie!

Men det är ju såhär livet är, upp o ner - en bergodalbana
Idag njuter jag av livet (och låtsas inte om att vårt avlopp spruckit och frusit)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar