tisdag 15 mars 2011

Vi log mot varandra sådär fånigt. . .




I lördags lämnade vi av Bebis hos mormor och morfar. Sedan ”packade vi ner" den tjuriga 9-åringen i bilen och styrde mot IKEA.



Där satt vi packade som sillar vid datorerna och planerade kök. Till o från sneglade jag över vår skärm på de andra kök-planerarna. Till min förvåning såg jag att de flesta var stressade barnfamiljer (precis som vi).
På andra sidan korridoren satt alla uttråkade tweenies med sina mobiler och DS tätt upptryckta mot sina ansikten fullt upptagna med frenetiskt spelande.

Köksplanering och familjeliv har faktiskt ganska mycket gemensamt - Kompromiss, kompromiss, kompromiss
Mannen fick sin ångugn & jag fick mina vitrinskåp o.s.v.
Innan vi hämtade upp Bebis avslutade vi med en IKEAlunch (köttbulletallrik en given klassiker). Mannen sköt fram sin skål med potatis och sa
- Titta Älskling
En potatis i form av ett hjärta!

Vi log mot varandra sådär fånigt ;-) och 9-åringen tittade på oss som vi var jättetöntiga men han tyckte nog de var ganska speciellt han med.
Om drygt en månad kommer vårt nya kök och då måste det gamla vara nerpackat, utrivet, isolerat och kaklat Ohhhps! I LOVE it!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar