måndag 28 mars 2011

Köket brann upp i helgen



Härlig helg! Fart och fläkt!




Så fick jag äntligen bokhyllan jag ”tjatat ” om i 1½ år. I lördags blev den klar. Men ohhps! Jag hade visst inte så mycket böcker som jag trott Big problemo! Så nu står den vackra hyllan där och gapar av tomhet.




På kvällen var det dags att laga mys-middag. Men Oj, vi hade "råkat" packa ner hela köket! Ingen salladsskål, konservöppnare, slev, stekpanna osv. Frågade mannen om han packat ner vinöppnaren också? Japp!! Inte helt lätt det här med Köksrenovering. Så mycket ”romantisk lördagsmiddag” blev det ju inte direkt!




Men Helgens Loppis - Barn Loppisen var riktigt bra. Vilka behövliga fynd!

Var där med min underbara ”Mamma-mentorC som vanligt (börjar bli lite av en tradition nu). Hon är en mycket coolare Loppis-fynd Morsa. Ställer in sitt sikte ”and go for it”. Jag är mer som en kalv på grönbete ”skakar” av upphetsning och plockar på mig berg av kläder och saker utan att riktigt ha koll på vad jag har fyndat.

På söndagen började vi riva ut delar av köket och eldade upp det. Är man riktigt trött på något så blir det drastiska åtgärder. Kändes smått befriande att se de gamla fula köksstommarna brinna upp faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar