torsdag 3 mars 2011

Frustrerad


Idag har jag suttit i telefon med två störande ”instanser” Posten & Försäkringskassan.
Båda har långa köer och trassliga system. Sedan är de ganska trevliga när man väl kommer fram (det kan jag erkänna). Men hur mycket hjälp man får det är ju frågan det…
Svar: man får ingen klarhet och ingen direkt hjälp heller!

Och som inte detta vore nog är Bebis inne på sin andra ”tok-dag” Han är bara sjukt vild, arg, trotsig, klängig, grinig och ilsk!

Dagen blev ju inte bättre när han klämde sig illa på skärbrädan (av alla saker) idag. Nu har han en svart fingertopp och kommer garanterat att tappa nageln den lille plutten.

Fråga till alla er erfarna mammor -
Är detta något att gå till läkaren för???
Jag tänker inte berätta för er vad jag gav honom för att han skulle sluta gråta hihi ;-) Han var svårmutad!
Vovve däremot har varit en ängel Tack och lov.

När mannen äntligen kom hem vid sextiden hade jag (fantastiskt nog) lyckats laga mat som var klar.
Mannen uppskattade maten MEN hade ingen aning hur mycket jobb som låg bakom att lyckas få ihop en middag samtidigt som man har en ledsen trotsig Bebis och massa telefonsamtal att göra.

Nu äntligen ”nattar” han Bebis medans Vovve & jag sitter på kökssoffan framför datorn och kopplar av och Spotifyár (tack vare dig C).
Unnar mig till o med ett glas vin (Bundu Star), lovely!
Hur det gick
med Försäkringskassan? - Mina mammadagar är snart slut, jag har ingen dagisplats och de kan inte hjälpa mig.
Posten? - De skall ”undersöka saken” (vart mina paket tagit vägen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar