lördag 25 juni 2011

Mannen i dina drömmar

Vill du drömma om din framtida prins? Då skall du plocka Sju sorters blommor och lägga dem under kudden inatt (midsommarafton).


Att med hjälp av blommor, drömma om mannen du skall gifta dig med låter väl lockande.


Detta är en fin tradition som
Min mamma berättade för min syster och mig när vi var små. Givetvis skuttade vi ut och slet upp blommor ur mammas rabatter. För att sedan lägga de halvjordiga blommorna på de nytvättade lakanen (kanske inte riktigt vad min kära Mamma tänkt sig). Men det blev en spännande tradition som vi gjorde hela min barndom.

Nu behöver jag ju inte lägga "pollenindränkta" & insekts-täta blommor under min kudde eftersom jag vet vem mina drömmars man blev. Han ligger intill mig i skrivande stund och får sängen att skaka av snarkningar. Mellan oss stämmer en liten snarkare upp till nattens konsert. Den lille (bebis), beviset på vår kärlek...
Glad Midsommar mina vänner!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar