måndag 13 juni 2011

Det man ångrar mest

I förra veckan läste jag en artikel om Per Holknekt.



Vad som slog mig när jag satt där och läste om allt han gjort/åstadkommit och att han gått igenom, var att Den mannen har redan levt kanske tre fyra liv och han har halva livet kvar (51år nu). Han har (vågat) så mycket mer än de flesta av oss ens drömmer om.

En klassisk pepp-tanke far genom
Mitt huvud när jag läst klart artikeln:
"Det man ångrar mest är inte dom saker man gjort, utan dom saker man inte gjorde".
Och visst är det så. . .
Läste en kompis status på Facebook idag där hon "vågat" göra något och uppmanade andra att också att göra det.

Ibland behöver vi ta tag i oss själva och utmana oss lite. Ibland händer saker som gör att vi tvingas utmana oss själva.

Så vad vill jag då ha sagt?
Jo att artikeln gav mig lite energi, lite lust, inspiration, ork och kanske lite mod



Ett sandkorn i en mussla har börjat snurra & reta.

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Hehe jag inspirerades också av vad jag tror är samma persons statusuppdatering. Skrev också ett inlägg haha!
    VÅGA!

    SvaraRadera