lördag 11 juni 2011

Livat i sovrummet i natt




Oväntat besök
Drakula eller en av hans kids väckte oss inatt. Den lille (eller förhållandevis stora) blodsugaren väste, skrek och skrämde upp familjen.


Det var vovve som väckte mig med sina små hopp i sängen. Yrvaken sätter jag mig upp i sängen & vill instinktivt ducka för något i taket som låter som en flygande katt!
Hör hur Odjuret dyker ner intill Bebis säng! Jag flyger upp inom loppet av en sekund, tänder lampan och slänger upp Bebis i vår säng.
Skakar liv i mannen som inte fattar vad som händer och pekar mot hörnet som låter, väser & skriker
Mannen spärrar upp ögonen och utbrister:
- Vad sjutton är Det?
Eftersom jag inte är säker på vad det är svarar jag bara att jag Tror det är en fladdermus.
Min man är inget fan av småkryp & liknande. Därför föreslår han att vi skall gå ner och lägga oss på soffan hela familjen!!? Nej! Vi löser problemet NU sa jag. Varpå mannen rusade iväg och sätter på sig full jägarmundering ;-/

I vårt sovrum finns vid det här laget ett Odjur, en rädd Vovve, en sovande Bebis, en uppjagad
Mamma och en yrvaken, jaktstinn Man. Hela familjen uppflugna i sängen (mannen med ytterskorna på).


Jag flyttar undan bebis säng och jodå där väser en huggtands vampyr mot oss. Jag tar tag i håven & svingar den i luften. Givetvis missar jag fladdermusen och smäller istället till mannen! Ohps.
Mannen tar över den rosa håven och lyckas tillslut fånga odjuret.
Jag skriker åt honom att kasta ut håven med innehållet genom fönstret. Men som den fina djurvän han är, sätter han till den där fina sidan (love it) och frigör först den lille vampyren innan han slänger ner håven på gräsmattan.


Försök sova efter detta! Mig tog det tre timmar att slappna av och somna, sekunden senare ringer väckarklockan :-/


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar