fredag 17 juni 2011

Jag var övervakad

Vet ni vad det här är för växt?



Svar: Det är en spansk Basilika-buske (syns inte på bilden hur stor den verkligen är). En tät & fin buske med väldoftande örter som räcker sommaren ut.

Planterade om lite växter på altanen. Det var dags för större krukor, ny jord & lite omtanke.

Citronträdet får stå i skugga under tak än så länge.



Olivträden i sandigare jord.



Agaven i ny kruka med plats för skott.



Märkte att Bebis iakttog mig mycket noggrant när jag höll på som allra bäst att flytta runt på krukorna.
När jag väl var klar, tog jag ett steg bakåt och såg över min installation.
Då sa Bebis
- Mamma! Och gick fram med sin plåtbil & placerade ut den. Sedan tog han ett steg bakåt (precis som jag nyss hade gjort) & såg nöjd ut med sin installation.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar