tisdag 12 april 2011

Boxningsmatch i Sängen



Varje natt liknar mer och mer en boxningsmatch hemma hos oss. Bebis som inte vill sova i sin säng längre, sover mellan mannen och mig.

Rond 1: 01.15 vaknar upp av ett kraftig smäll rakt över munnen. Bebis snurrar förnöjsamt runt ett varv extra.

02.24 ”baaam” Har fått en spark rakt över ansiktet och bebis gosar ner sig mellan oss igen. 03.14 ”paow” en örfil ryker förbi örat.

Rond 2: klockan är strax före fyra och jag vaknar med ett ryck. Bebis leker helikopter och snurrar runt runt i sängen. Det är fötter, ben, händer och armar kommer farande och jag har fullt upp med att värja mig.

Rond 3: Runt 6.30 tröttnar jag på alla snytingar så jag försöker hålla om Bebis för att mota alla hans slag. Och så här ser varje natt ut nuförtiden! Börjar bli lite utmattande för mannen (som också får sin beskärda del) och mig.

Visserligen borde jag inte vara allt för förvånad med tanke på hur vild han var när han låg i min mage. Men då var hans slag inifrån och inte fullt så kraftfulla som nu för tiden.




Hittade den här tröjan på nätet och den hade verkligen passat som natt-tröja till Bebis alias "Rocky"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar