tisdag 12 april 2011

Vi är riktigt Töntiga Föräldrar IBLAND

OMG, en sån biltur vi fick idag!


För tio dagar sedan var jag med Bebis på BVC och tog en av de fasansfulla vaccinsprutorna. Vi varnades för att Bebis inom ca tio dagar skulle bli sjuk, reagera på vaccinet och få feber.

Så idag tyckte jag att bebis kändes lite varm men var pigg för övrigt, så jag tänkte

-jaha, var det här allt! När mannen kom hem åkte vi iväg för att handla lite mat och rätt som det är så kaskadspyr Bebis över hela bilen, barnstolen och sig själv. Detta upprepas tre gånger innan vi kommer hem.

Till saken hör att jag har kräkfobi och mannen är sjukligt äcklad av kräk och bajslukt. SÅ, Stackars lille Bebis sitter där i sina spyor med två eländigt fåniga, hulkande och smått panikslagna föräldrar, som irrar omkring och inte riktigt vet hur VI skall hantera situationen. Jag springer in i huset och tar på mig en ”FUL-JACKA” som jag tänker jag måste ha på mig när jag lyfter ur Bebis.

Mannen tittar upp på mig och säger

- Skall du inte ha handskar på dig också?!

- Behöver jag det?! Kontrar jag stressat.

Hulkande knäpper jag upp Bebis ur bilstolen medans mannen nästan svimmar i spyångorna. När jag sköljer av honom i badet ber jag bebis om och om igen om ursäkt för att han har så fåniga föräldrar.

Mannen skrubbade och skrubbade bilen på garageuppfarten i timmar.

När jag några timmar senare skulle ut och rasta Vovve så dök han obehgligt nog på resterna efter mannens bilrengöring (uuuuaaahhh)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar