tisdag 19 april 2011

Summer makeover för Altanen


Äntligen sjunker jag ner i soffan. Bebis är nattad, Bonussonen sover, mannen har isolerat klart köket och vovve ligger intill mig och snarkar.


Oj vad trött jag är! Det har varit en riktigt effektiv och lång dag idag.

Damsugit altanen från alla tråkiga löv och alla irriternde barr. Skurat golv, tvättat klädslar, vädrat sängkläder och fejjat som en riktig husmoder a la 50tal.


Har även hunnit med ett första försök till att anlägga en tidig köksträdgård i krukvariant. Fransk Dragon, Timjan och Rosmarin. Även Agaven åkte ut idag.





Varit igång från tidig morgon fram tills nu. Mellan detta har jag till och med hunnit ta hand om Bebis och underhållit Bonussonen.
Men jag vet att belöningen kommer i form av skönt altanhäng i flera månadre framöver och ett bonusrum på 45kvm hela sommaren.


Bonussonen som har påsklov, njöt av sin ledighet i solen med en serietidning uppryckt mot näsan. Bebis racade omkring på sin Big-Bobby-Car och jag sprang fram och tillbaka med krukor, damsugare, tvätt och andra "tråkiga vuxen sysslor"


Lunch intog vi i skuggan och eftermiddagen fördrev vi med att bygga upp en brasa som sedan Bonussonen fick tända och ansvara över (han var superstolt över sitt ansvarsområde).




På morgondagens schema står: fingerfärgs pyssel. Jag har idag skrubbat en enorm vaxduk som skall vara vårt underlag. Sedan skall vi lägga upp teckningar och låta fantasin flöda.


Till lunch imorgon har jag lovar 9åringen att göra våfflor (& det funkar ju faktiskt bra att tillreda ute på altanen även om man inte har ett kök).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar