torsdag 21 april 2011

Kaffeabstinens, påskpyssel & Tweenies







Gårdagen blev inte riktigt som planerat (surprise!)
När jag på morgonen snubblade in på toan med Bebis på ena armen för att sätta på en kanna kaffe med andra så kom jag på att kaffe tagit slut föregående morgon. NEJ! Ingen kul situation.


Huvudvärken började komma smygande så fort jag insåg kaffesituationen (om det var frågan om riktig abstinens eller en inbilsk sådan vet jag ej).

Vädret som skulle bli lika fantastiskt som tidigare dagar. Visade sig denna dag vara mulet, kallt och blåsigt. Planen var att vi skulle njuta av altanen efter allt jobb och pyssla med fingerfärg. Men vädret tillät inte riktigt dessa aktiviteter.

Som inte detta var nog så fick jag dras med en riktigt Surig nioåring som uppenbarligen vaknat på fel sida denna dag.

Givetvis var brödet också slut (Tweenies äter som Hästar, en limpa om dagen).
Så det var bara att kavla upp ärmarna och sätter igång med Sconesbak (i vårat katastrofala renoveringskaos) med tillfälligt kök inne på toaletten. nioåringen gnällde över ALLT. Ingenting var bra han ville inte ha honung i scones, gnällde över att baket tog lång tid. Han Orkade inte hålla koll på bebis när jag bakade bröd till honom osv

OCH ALLT DETTA FÖRE KL NIO UTAN en droppe KAFFE i kroppen!! (grrrrrr)

Sconsen visade ju sig vara grymma, såklart ;-) hehe. Så nioåringen mjuknade ganska snabbt när blodsockret gick upp en aning.

Efter frukosten drar ”den lille ligisten” hem en kompis och en timme senare vill de äta!! En timme efter frukost!!! jag har fullt upp med Bebis OCH har ingen tid att slänga ihop mat till två HÄSTAR!! Inte ville de vara ute som de lovat heller utan istället låste de in sig på nioåringens rum!!
Om 40 är det nya 20 (syftar på Cougar Town reklamen) Så är definitivt
- Dagens nioåringar är de nya tonåringarna.





Hela Påsk Pyssel Mys bilden spolades ner ganska snabbt igår tyvärr =(

2 kommentarer:

  1. Pojkar brukar ha en otrevlig tid i förpuberteten sen är de rätt lugna i början av tonåren (då när tjejerna är fruktansvärda!!) för att sedan bryta sig loss i "moppeåldern" så håll ut det går över =)

    SvaraRadera
  2. Tack! <3 Försöker trösta mig med det.

    SvaraRadera