måndag 4 april 2011

Vill bli en mer rutinerad morsa




Är det inte typiskt, som en oskriven lag. Varje gång Bebis och jag skall iväg så lyckas vi alltid mer eller mindre hamna i en kaos-spiral.
Imorse skulle vi till Öppna Förskolan för lite bebislek och vuxenhäng. Det började med att vi gick upp lite försent, frukostproceduren blev inte helt smärtfri (klädombyte för både Bebis & mig). Ny påklädning var inte helt poppis. Sedan försökte jag underhålla Bebis samtidigt som jag sminkade mig (resultat därefter).



När jag slänger upp håret i en hästsvans ser jag att klockan blivit alldeles för mycket så jag tänker om. - Vi får ta bussen. Skyndar lite extra så vi inte skall missa den. Letar som en galning efter Bebis jacka men kommer på att den ligger i mannens bil på hans jobb (eftersom vi var iväg på en weekend i Danmark i helgen och hade kommit hem sent igår, orkade vi inte packa ur bilen och jacka, mössa, vantar mm låg i bilen).Det fick bli lite nödlösningar och hopplock. Just som vi går ut genom dörren var det dags för ”toabesök” tyckte Bebis och ett stressat blöjbyte fick utföras på stående fot. Sprang ner till bussen och hade givetvis missat den! Men fast besluten om att vi skulle till Öppna Förskolan pinnande jag irriterat iväg de 4 km ner till samhället. Kände mig som en riktig kaosmamma. Bebis hade en tunn vårjacka på sig som dessutom var för stor. Lapparna satt kvar på den såg jag när jag lyfte ur honom ur vagnen. Ingen mössa och ett par för små vantar.

Önskade jag var lite mindre kaosmamma och lite mer rutinerad morsa. MEN vi kom ju i alla fall fram och både Bebis och jag hade trevligt tillslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar