lördag 23 april 2011

En provisorisk Påsk



I år blev det inte en klassisk Påsk (på det sätt som jag är van vid, med familjemiddag, god mat och vackra dekorationer).


Eftersom vi är mitt uppe i renovering & köksbyte så blev påsken allt annat än traditionell.


När vi lämnade byggdammet inne i huset och satte oss på altanen och åt sill på plasttallrikar med engångsbestick så kändes det ganska ok ändå. Börjar ana "ljuset i tunneln". Golvvärmen är lagd och flytspacklingen klar. Elen är snart färdigdragen, väggarna isolerade, klinkersen inhandlad och reglarna i taket snart satta.


Förutom att vi jobbat på med köket denna långhelg så har jag också fått möjlighet att fixa med växthuset och drivbänkarna. Vädret och hjälpen från Bebis mormor & morfar har båda varit bättre än man vågat önska.


Mannen och jag. Bugar och tackar mina föräldrar som ställt upp och hjälpt oss hela helgen

- Tusen Tack!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar