fredag 4 juni 2010

Min pappa, en räddare i nöden!

Det finns ett stressmoment på landet som inte finns när man bor i stan och det är den Stora gräsmattan, detta mossiga, snabbväxande och otacksamma fenomen.

När den underbara sommarvärmen kom, så blommade det upp en ganska provocerandeäng” runt vårt hus. Men med en gräsklippare som är trasig och hutlösa reparationskostnader (10.000:- för att laga rosthögen) så tar det ett tag att fixa problemet. Det är nu inte heller Bara gräsklipparen som har gått sönder för oss det sista halvåret utan även diskmaskinen, två microvågsugnar, en stereo och TV´n


Men det räckte inte med detta, lägg till en vattenläcka i köket och ett avlopp som bestämde sig för att ”pumpa” åt fel håll så blir situationen lite klarare (det är dyrt att bo i hus på landet

Tillbaka till gräsmattan

Har man aldrig haft en gräsmatta så kan man nog inte förstå vidderna av stress som den kan orsaka. Jag skulle vilja jämföra det med att din stereo sätts på högsta nivå mitt på natten och går inte att sänka eller stänga av förrän du noga dammsugit hela lägenheten! Din tanke i denna stressade situation blir troligen – Shit, vad skall grannarna säga!

Så idag kom min pappa med en röjsåg och ”fixade” problemet. Så himla gulligt!


Men inte nog med det. Vad behöver en trött mamma en varm dag som denna? Jo, han hade med sig kall energidryck till mig!

En vardagshjälte skulle jag vilja kalla min pappa. Han ställer alltid upp när man behöver hjälp som mest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar