fredag 28 maj 2010

När man väl unnar sig något. . .



Som bebismamma är man ganska trött och lite gråglåmig i hyn (känner sig inte alltför hot nu när sommaren kommer). Denna kvinna behöver lite piffning tänkte jag.

När bebis somnat för natten funderade jag på vad jag skulle unna mig.
Gick igenom badrumsskåpet och hittade en marockansk lermask som jag köpt flera månader tidigare men inte fått chansen att testa ännu. (Btw, det är/var en Riktigt bra Lermask från yves rocher som jag verkligen rekommenderar, huden blev fantastisk efteråt).

Allt gick bra, masken på, slängde mig i soffan, satte på ett avsnitt av ”sex and the city” slöt ögonen och njöt av stunden. ! Ett vrålskrik!
Bebis hade vaknat (antagligen haft en mardröm).
Jag sprang fram till hans säng böjde mig ner över honom för att lyfta upp och trösta.

WOW! Snacka om motsatt effekt.
Han blev helt hysterisk när han fick se mitt huvud sticka fram. Lermasken som hade suttit på en stund hade torkat och spruckit som det gör. Men det fick mig att se ut som ett läskigt monster.

Jag kan väl säga så här…. Det tog lååång tid innan jag och plutten somnade…

1 kommentar:

  1. haha gosh! Kan inte fatta att jag inte träffat den lille än...

    SvaraRadera