torsdag 17 juni 2010

Semestern närmar sig med stormsteg



Efter midsommar bär det iväg ner till Europa på bilsemester.

Något som jag både ser fram emot men även får en aningen panik av.
Det är så mycket som skall ordnas före vi åker

(stress inför semestern är nytt). Det största problemet just nu är att vovve inte har någon som kan passa honom när vi skall åka (Panik!!). Hela huset måste städas (big time), packlistor måste skrivas och sedan packas, ny bilbarnstol måste köpas, vällingvärmare för bil måste köpas, nya sandaler måste införskaffas, räkningar måste betalas, vattna blommor och ta posten-hjälp måste ordnas, babyinköp måste göras, tvätt måste tvättas, skicka in lämpansökan, kolla upp utlandstaxan för mitt nya 3-abonnemang mm mm.
Sedan skulle jag verkligen behöva få lite ”egentid” före semestern för att ”orka med” semestern (visst, jag låter som en egomamma, men faktum är att jag de sista månaderna haft hand om bebis helt själv 24timmar om dygnet. Så ego är det inte tal om).
Phu… kommer vara helt slut när det äntligen bär av ner till Europa
(med antagligen två skrikiga ungar, regn, trafikproblem och en stressad man) The trip from hell!

NEJ, nu skall jag inte vara sån!

Men med så låga förväntningar kan det väl inte bli annat än toppen, eller hur ;-)

Min mantra-bild inför semestern skall bli denna istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar