onsdag 16 juni 2010

Köper vin & pocketböcker efter utseende

Idag kan man läsa en artikel i GP om Systembolagets boxviner "Sommarens vinnare och förlorare ". Där finns en poängtabell och en kortare bedömning av de olika sorterna.
Passar på att memorera de med högst betyg så man kanske kan testa något av dem till helgens grillning. Personligen brukar jag falla för smaker som smörkola, ekfat, gräs och svamp. Medans toner av plommon går helt bort.
Mitt ”för tillfället” favvo-vin fick bara 3 av 5 fyrar (lite snålt tycker jag nog).


2007 Vernissage Chardonnay Viognier
189 kr • VdP d'Oc, Frankrike •


Det är nog marknadens snyggaste vitvin just nu! Handväskan som ser ut att heta Versace ;-) Sedan smakar det ju friskt och riktigt gott också.
Fast jag skall ju erkänna att det var utsidan som övervägande lockade mig till detta köp. Såsom man ibland kommer på sig själv att köpa pocketböcker efter deras snygga utsida.

Men min man tycker säkert att det är lite pinsamt att gå och handla det för mig… och komma ut med en handväska från systembolaget (fast han gillar det faktiskt också).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar