onsdag 8 december 2010

Snöstorm, Akuten, Kiss & Röda läppar

I skrivande stund fightas ”de två männen i mitt liv” om ett Marie-kex (Bebis & Vovve). Just nu har de brottat ner varann och försvunnit under sängen. Bebis tjuter av skratt som kommer långt ner ifrån magen (Kärlek till mina pluttar).
Själv sitter jag och sippar på en kopp kallt kaffe och intill koppen ligger inte ett kex eller liknande utan ett stort Grisöra! (nej jag sitter inte och gnager på det).

Vi befinner oss i Stockholm. Mannen är här på jobb och jag har några Bloggärenden. Annars leker jag lyxhustru, spanar in julskyltning och leker med Bebis och Vovve.

Resan hit i söndags var ingen lek. Det var ren katastrof faktiskt. En resa som i vanliga fall brukar ta ca 5tim, tog i söndag betydligt längre och istället för att komma iväg vid 11.00 befann vi oss inte på motorvägen förrän 16.00!!
Innan vi begav oss mot storstaden fick vi åka till akuten med Bebis som hade över 40c i feber. Oturligt nog kom det in två Ambulanser till akuten precis före oss. När vi äntligen fick träffa läkaren blev jag både ner kissad och nedblodad av Bebis.


Sedan var vi tvungna att köra Bonussonen till träning Och som att inte detta var nog så var det snöstorm och oplogade vägar hela vägen upp.

När jag 7 timmar senare stegade in på det tjusiga hotellet var denna trötta mamma ner kissad, blodig och hade gröna långa snorfläckar på de svarta tigthsen.

Eftersom jag redan i bilen på väg upp visste vilken entré jag skulle göra så hade jag för att kompensera mitt utseende, målat mina läppar starkt röda och hängt på mig ett par stora örhängen (hoppades att uppmärksamheten skulle riktas till detta istället)
MEN när jag kommer fram till hissen ser jag till min fasa att jag ser ut som en PROSTITUERAD NARKOMAN!! Så Fel det blev . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar