onsdag 29 december 2010

En jul i skitig säng, fast med lyxiga klappar


Det blev en julafton i Bonussonens säng för min del =( No fun!
Föreställ er själva hur en 8åring pojkes säng kan se ut!. . . . (ingen dröm direkt)
”Men nöden har ingen lag” och jag hade inga alternativ (för ta sig uppför trappan till sovrummet var bara att glömma med nyopererad mage).

där låg jag i en krampaktig ställning omgiven av Legobitar, gamalt godispapper (med godis i), en och annan träpinne, barkbit, grus, skitiga gamla strumpor osv (helt normala saker för en liten kille, totaläckligt för en 30+ kvinna).
Tacka vet jag painkillers som både tar bort smärtan och en del av medvetandet ;-) Och tabletter hade jag i mängder som tur var!

När familjen satt och tittade på Kalle Anka låg jag där ensam i sängen med några dammråttor som sällskap, fylld med självömkan.
Men viktigaste var att barnen fick en fin jul och det fick de, med kramar & och klappar från alla håll.

Var rätt nöjd med klapparna jag hann köpa före operation också.
Mamma fick lyxiga Maria MontazamiTassels” och Voluspaljus, Pappa (kaffemästaren själv) fick en finare kaffebok, systeryster fick stövlar typ UGG´s, finljus, smink, plånbok/partyväska, mannen fick Armanipafym och Grundigs klippset.
Till Bebis blev det, ehhh (för mycket) ”fniss”
Och farmor (hihihi hittade en bild på nätet som ser ut som min farmor?!) Hon fick vin.


Hittade lite bilder (nedan) på nätet på sängar jag heller spenderat julen i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar