lördag 4 december 2010

Pysselkväll & Shopping (kan inte bli bättre)

Veckan som gått

Måndagen ägnades åt att likt en detektiv försöka hitta ”den svaga länken” i all julbelysning och försöka få det åtgärdat (gick inte allt för bra kan jag säga)

I Tisdagskväll var det Pysselkväll hos S med Glögg, rödvin, nybaktbröd, pepparkakor, lussekatter och annat gott. Det var lim och glitter lite här och där på oss alla tror jag.
Medans de andra skapade julkort av varierande design passade jag på att göra jullyktor av barnmatsburkar. Tänker göra en julinstallation vid matsalsbordet med bl.a. lyktorna (bilder kommer när det är klart.

Onsdag - Shopping Big Time
Åkte med systeryster och hennes kille till Ullared weehaa (vad det shoppades). Men det är inte lätt att försöka få en 1åring att sitta still i en shoppingvagn under en längre tid. Svettigt blev det och många Marie Kex gick åt. Men vilka fynd, jag är helnöjd =)

Torsdag - Besökte min kusin på sjukhuset.
M har råkat ut för en bilolycka för två veckor sedan och mannen med mig har varit oroliga för honom. Vi samlade ihop lite ”kulgrejer” i affären, sedan åkte hela familjen in till honom <3>
Fredag - Julmats förberedelser för mannen och Ateljétid för mig.

Idag Lördag har jag varit och handlat en vinterjacka/kappa (det var på tiden). En fin svart fuskpäls, ser ut lite som en persianpäls. Sedan har hela familjen fortsatt med julstök.

Det enda jag inte hunnit med denna vecka är att träffa söta kusin T tyvärr (tiden går för fort)

I morgon söndag blir det till att packa in Bebis, Vovve, mannen, mig själv och väskor i bilen för att åka upp till Stockholm. Skall vara ”Lyxhustru” på Söder i en vecka. Få se vad de tre musketörerna hittar på denna gång ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar