onsdag 8 december 2010

Stockholms trottoarer, vintageshopping och hundliv

Brrrr, det är kallt i huvudstaden.
Utan vantar drar och släpar jag sulkyn backe upp och backe ner. Varför skottar man inte trottoarerna?? Har man för mycket att göra, strejk eller någon princip? Takåsarna skottar de frenetiskt (antagligen med tanke på vad som hände för några år sedan) Men trottoarer och torg är nästintill oframkomliga i Stockholm.
Inget kul för en mamma med hala skor och en nätt liten sulky! ) lägg till detta en obstinat Bebis och en virrig Vovve i -10c) tufft jobb!!

MEN, Jag har gjort några fynd idag =) Julklappar till syster, coola vitageköp till bebis, vinterkängor till mig, second handfyndat antika julkulor & porterglas i kristall.

Dagen smärtsammaste kommentar.
En uteliggare kommenterade vovve och hans kläder och sa
-Jag lever %#@@ ett mer hundliv än vad han gör!

Dagen Bästa & gulligaste
Bianca på SoFo´r Pets lyckades göra det omöjliga!! Hon klippte Vovves klor när han var vaken (det har aldrig hänt tidigare, jag får alltid ”söva” ner honom hos veterinären för att göra det). Men tack vare bra service, trevlig och engagerad personal så gjorde vi ett försök.
Ett litet (obetydligt steg) för mänskligheten. Men ett Enormt steg för Vovve & mig.
Tack! Det omöjliga gjordes möjligt efter 8år och betydligt otaligt många klipp försök.

Dagens Kuligaste & colaste (var igår)
P3-Guld höll presskonferens på hotellet där vi bor och Vovve sätter sig (i direktsändning) framför kameror & intervjuare och BAJSAR!! hahaha

Nä nu är det dags att slänga sig i duschen och sedan förhoppningsvis orka fixa naglarna inför imorgon. Då drar jag till Östermalm (Ladies på Östermalm hihi). Skall på visning för Tommy Hilfigers trender för julens och nyårets fester. Dricka Champagne och äta några snittar.

1 kommentar:

  1. Hej, jag vill gärna tipsa om en bra hundkläder och hundaccessoarer webbutik;) på qpuppies.se kan du hitta praktiska hundtillbehör och hundkläder för små hundar http://www.qpuppies.se

    SvaraRadera