tisdag 14 september 2010

Denna vecka blir lantlollan stadstjej igen =))



Bebis, Vovve och jag har åkt med mannen till huvudstaden.
Det skall bli härligt att leka Lyxhustru i en vecka med långa hotellfrukostar och loungemys.

Men säg den illusion som håller :-/ Efter en mysig frukost var det dags att göra i ordning oss för en tur på söder. Bebis började krångla redan innan vi kommit iväg. Han var inte på humör och kläder var inte hans ”grej” denna dag. Efter en timmes piffande (mig själv) och svettigt fightande (med Bebis) kom vi äntligen iväg. Väl ute på gatan slängde jag sjalen över axeln och satte in siktet på Waynes Coffee.
Tio minuter senare och en dubbel espresso kvickare började Bebis protestera igen. Det började med lite krångel och slutade i total kaos! Inget fungerade, han hade bestämt sig och hade en ”sån”-dag helt enkelt.
Efter två timmar stormade jag in på hotellet igen med en gallskrikande Bebis och en stirrig Vovve. Jag var svettig och hade nog minst sagt en panikartad blick när jag beställde med mig en sallad upp från receptionen. Som pricken över I:et så trampar jag givetvis vovven på tassen när vi krånglade oss in i hissen. Jag kände hur allas blickar brände på min rygg och fantiserade hur de tyckte jag var en dålig mamma och djurplågare! Suck!
Men några fynd hann införskaffas.
Söta burkar från RICE
Muffinsformar (till den kommande 1års dagen)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar