onsdag 29 september 2010

Bläckfiskmamma

Igår och idag har jag verkligen haft tusen järn i elden konstant.
Varannan vecka är man ”ensamstående” ute på landet och det är inte lätt alla gånger.
De två sista dagarna har sett ut så här:
Tvätta, städa, baka, rasta, förbereda kalas, kokat äpplemos, ut med vovven, diska, laga mat till mig, laga bebismat osv osv Allt detta samtidigt som jag tar hand om/ har uppsikt över & passar upp en liten ”Ligist” (Bebis)

När jag går och plockar undan river bebis fram allt det jag tagit undan och lite till. Inte lätt att försöka röja undan när han är i närheten.
I bebis värld är jag en rolig ”lektant” som ”gömmer” saker som han hittar och visar upp med stolthet.

Sitter i skrivande stund hopsjunken och utpumpad i soffan och tittar på ”duracell-kaninen” framför mig. (kan inte hitta OFF-knappen idag) och sånt temperament han har.

Imorgon fyller i alla fall plutten 1-år (otroligt) sorgligt och härligt samtidigt. Men innan dess är det mycket som skall hinnas med

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar