lördag 4 september 2010

Mot alla odds - så blev det loppis idag

Det är ju bara typiskt min otur. . .
Det blev en loppisdag för mig idag (mot alla odds).
Det började med att mannens bil (som vi skulle köra allt vi skulle sälja till loppisen med) pajjade. När han väl ordnat en ny bil kom jag på att allt mitt smink låg i den trasiga bilen som nu var på verkstad (suck jag skulle vara en osminkad säljare hela dagen).
Att hinna med kaffe och frukost var bara att glömma.
Försökte piffa till mitt osminkade mig med ett par stora färgglada örhängen och en kul toffs (den piffningen blev väl sådär kan man säga).
När jag skulle växla till mig lite småpengar på storköpet (man måste ju ha växel som loppissäljare) så hade storköpet inte möjlighet att erbjuda mig det! Suck!
När vi packat upp allt på vårt bord kom mannen på att han glömt ta med en stol till mig (jag behövde verkligen en stol efter att ha varit sjuk i 2 veckor och ännu var krasslig). Mannen fick slänga sig i bilen och åka hela vägen hem för att hämta en till mig.

Då, plötsligt blir jag akut kissnödig (men vad kan man göra?!) Det var bara att knippa igen och hålla ut. Måste sett ut som en galning =))
Efter sex timmars säljande fick jag ringa efter mannen för att bli hämtad (jag mådde riktigt dåligt) och värre blev det. Slutade med ett besök på akuten och lite dyra mediciner på det. Men som att inte detta var nog. Idag/ikväll är det vår första bröllopsdag men romantiken är bara att lägga på hyllan. Inget bubbel eller god mat för mig ikväll.
Jag skall nu krypa ner i sängen med en Kortison och hostmedicin-Cocktail =(
God Natt på er. . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar