måndag 20 september 2010

Det är kul att fynda!

Jag skall erkänna för er. Jag har en last, ett beroende –
Loppisar, Auktioner och Secondhand shopping (I love it)
Det går inte en vecka utan att jag är inne och kikar på Blocket, Tradera, lilla Bukowski och Loppi.
Och när folk längtar efter sommaren för sol och bad, så längtar jag till sommaren för de spänningsfyllda ”Bond & sommarauktionerna”.

Att stå i sommarregnet och trängas med svettluktande bönder och få tårna mosade av stilettklädda stockholmare samtidigt som man budar för fullt på ”något” som man knappt ens ser vad det är. Det är vad jag kallar adrenalinkick ;-)

Faktum är att de bästa inköpen jag gjort både till hemmet och till Bebis genom åren har varit secondhand.
Men om man nu inte vill trängas med andra lika tokiga fyndletare så finns ju motsvarigheter på nätet. Så man kan sitta och njuta av en stor kopp java samtidigt som man gör riktigt bra affärer.
Här nedan vill jag tipsa er om tre riktiga fynd som ligger ute på Loppi.se just nu!
(Klicka på bilderna för att komma till respektive annons)





Molo Velouroverall Hollys Katvig Gaia&Ko






Underbar barn gungstol, pimpad av Lena på Tant Mela









Promenadsko/känga Little Lusifer





Varför du skall Secondhand shoppa till bebben & kidzen

· Bra miljöval.
· Kläderna är mjukare än helt nya kläder.
· Framförallt är alla gifter borttvättade.
· Du har råd att unna dig/din guldklimp lite lyxigare kvalitets märken.
· Framförallt bebiskläderna är oftast utan slitage.
· Du kan få tag på något unikt.
· Det är kul att fynda!

1 kommentar:

  1. Kul att se mina kläder! Tack för extra-reklam!

    /Linda

    SvaraRadera