onsdag 21 december 2011

Snoppen på skeden

Vilka härliga missförstånd det kan bli när man umgås med småbarn.


Plutten och jag är hemma och myser med vovve idag. När det var dags för frukost hjälptes vi åt att duka fram. Lille M fick även bära fram Porslinsfaten själv och det gjorde han med stor försiktighet, fram
till bordet där han avslutade med att ställa ner varje skål med en smäll (lite busig får man ju vara).


Jag gav honom två skedar. En med Snobben-motiv som var till honom. Jag sa åt honom att han skulle ta snobben-skeden.
- Va? Svarar min tvååring och tittar förundrat på mig.
- Ta du snobben-skeden gubben, svarar jag.
- Va? Svarar min tvååring igen.
- Du skall ha skeden med Snobben på, svarar jag.

Då drar min lille älskling ner byxorna och stoppar in snobben- skeden innanför blöjan!!??
Han hade hela tiden trott att jag sa åt honom att sätta snoppen på skeden.... Inte konstigt att mitt lilla hjärta inte förstod vad jag menade.


Stadstjej blir Lantlolla via Iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar