måndag 19 december 2011

En sån "där" måndag!

Bilen och jag - inte riktigt vänner


Denna måndag har varit som ett hårt slag i magen. Är jag skrockfull när jag tänker:
- Det är klart, det é ju måndag!
Jag fick skutts till körskolan (i min bil) av en godhjärtad person idag.
Allt gick bra under körning


och min lärare som vet att jag haft problem med min bil (& därför inte kunnat övningsköra hemma) Frågade hur det var med min bil. Jag svarade glatt att nu äntligen verkar allt vara bra med den. Tio minuter senare (i min bil) påväg hem från körskolan så går bilen sönder igen!! Och det slutar med bogsering (hellride) till verkstad. Vill inte ens tänka på vad notan kommer gå på (tack för den tomten). Ärendena som skulle gjorts idag hanns inte med, inga julklappsinköp & lillemans kvartsamtal fick ställas in. Mannen är givetvis bortrest när det händer och stackars vovve fick vara ensam läänge idag.

Väl hemma ordnade Lille M, Vovve och jag lite julmys och plötsligt hör vi ett brak från toaletten. Mannen som renoverade där inne i helgen Hade fyllt en sopsäck överfull med byggslam. Denna sopsäck kollapsade och ligger nu över hela toaletten. Jag orkade inte med mer och valde kallt att helt enkelt stänga dörren igen och låtsas som ingenting.



Stadstjej blir Lantlolla via Iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar