måndag 22 augusti 2011

Vilar ut i soffan

Första inskolningsdagen avklarad. Jag vet inte vem som är tröttast lille M eller jag. Nu myser vi på soffan & tittar på "arga snickarn" ihop.

Jag som trodde jag hade allt under kontroll igår kväll, stötte på problem redan innan vi kom iväg imorse. Först fick jag inte ihop de nya regnbyxorna (så jag fick dra på honom de gamla, aningen korta byxorna). Sedan kom jag på att jag inte hade ett cykellås!
När vi sedan kom iväg ramlade mina cykelhandtag av (de smulades sönder i mina handflator). Och handbromsen jag trodde fungerade, gjorde inte det :-/
Men vi kom (välbehållna) fram i tid till dagis och det var ju det viktigaste.

Lille M var så duktig & hans mamma blev lite lugnare och kände att han skulle få det fint på sin förskola. Han åt själv, sov middag och lekte med all nya roliga saker.

När vi cyklade tillbaka hem sken solen och lille M sa hela tiden att han ville;
- Myyyysa mamma!
Mitt lilla hjärta <3


Stadstjej blir Lantlolla via Iphone

1 kommentar:

  1. Ush stackare..

    Mitt tips är att tänk på att dina tårar "skadar" dom, dom ser att mamma blir ledsen. Då kan deras känsla för dagis ändras.

    Så tänker jag och det funkar, dock kommer tårarna när jag kommit därifrån eller här hemma.

    Kram

    SvaraRadera