fredag 12 augusti 2011

Morgonkaos ett faktum

Hur kan en morgon börja så fel!?
Vissa morgonar när man skall iväg någonstans och kanske sovit lite längre än man borde, har en tendens att bli smått kaosartade.


MEN denna morgon, när vi inte skulle iväg någonstans. Den blev totalkaos ändå! Ingen morgonstund har guld i mund här inte! (snarare fula ord i mund).
Vaknade av att jag var sådär sjukt kissnödig (som bara vi tjejer verkar kunna bli). Slängde på mig kläderna och tog Bebis under ena armen & Vovve under andra. Påväg nerför trappan sparkar jag i lilltå på något klumpigt sätt men håller masken tills jag väl är i vardagsrummet och lyft ner de två fripassagerarna. Då
- Aaaaaaaiiiiiii...... Nej jag överreagerade inte! Det gjorde sådär jag-tror-jag-dööör- ont!
Bebis tittar på mig, drar i sin tunga blöja och säger
-mamma, kiss, luyfta! (han vill lufta & vara nakenfis).
drar av honom blöjan och ser att Jag blöder om tån. Rusar runt för att hitta "vuxenplåster" men det får bli nalle phu på tån). Nu är Vovve hysterisk av kissnödighet (& jag med).



Rusar in & hör änglasång i huvudet, befrielse). Då bankar Bebis på dörren och säger
- Mamma... Kiss (& ja, det hör jag) det skvalar utanför toadörren följt av ett ljudligt klatch! Och sedan ett klatch till!? Då hör jag
- Mamma... BAJS!
Rusar ut, och jodå. Där ligger Bebis morgontoa. Bara att lägga sig på alla fyra och rengöra.

Intill mig hoppar Vovve omkring & är tokigt nödig han med. När jag drar på mig skorna smäller Bebis i huvudet i bordet och börjar stortjuta.
Jag försöker turbo-trösta honom & mutar honom med ett kex (före frukost, i know!!)
Ute är alldeles för kallt för att vara augustimorgon. Så när jag kommer in igen bestämmer jag mig för att tända ljus till frukost, för lite mysstämning.
Just när jag skall till att njuta av min första klunk kaffe, så välter det brinnande ljuset ner på duken och morgonkaos är ett faktum!



Allt detta strul och klockan var bara 8.15.
Hur skall denna dag sluta!?


Stadstjej blir Lantlolla via Iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar