onsdag 24 augusti 2011

Vi bor i en baja maja!

Jag vill verkligen inte gnälla, jag vill vara positiv och glad. Jag vill inte skriva om tråkigheter men det är svårt att vara glad & svårt hålla tillbaka när allt är jobbigt. Det lyser igenom.

Har många gånger tänkt att vi måste bo i "huset som Gud glömde"! Sedan fyra dagar tillbaka har vi stopp i avloppet (igen!). Vi kan inte diska, inte tvätta inte duscha. Man kan inte ens spola på toaletterna för allt åker upp i källaren. Vi bor för tillfället i en enorm baja maja, det stinker i hela huset.
Lille M är febrig, gnällig och hängig stackarn. Han vill klättra på sin mamma hela tiden. Och hans mamma (jag) skulle behöva/måste sy upp hela hans kostym till på lördag, handla finskor till honom, handla finskor till mig, handla Bigpresent, gå till frissan samt fixa naglarna (skall vara tärna på lördag), handla, städa, märka klart alla kläder, försöka komma iväg på inskolning igen, byta handtag & lås på cykeln mm mm


MEN, inget av detta kommer jag att hinna. Mannen åker iväg på kryssning i morgonbitti & jag får själv ta hand om den lille sjuklingen i ett hus där hela Källargolvet måste brytas upp (fick vi reda på idag).
vill bara lägga mig ner och gråta just nu!

Stadstjej blir Lantlolla via Iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar