tisdag 16 augusti 2011

Mörkrädd i stort hus

Är helt genomsvett & trött men så glad att det är morgon!



Gissa om jag varit mörkrädd inatt!
Jag var sådär rädd som man kunde bli ibland som barn på natten.

I natt när jag låg & surfade i sängen i väntan på John Blund, hörde jag plötsligt steg, slammer & dunk (det lät som det kom utanför vårt hus). Det hörde vovve också! Han började skälla & skälla.
Som tur vaknade inte Bebis som sussade intill.

Jag låg på helspänn och så hör jag något som jag tycker låter som röster..... Sedan några dunk och steg. Denna gång låter det som det kommer in ifrån huset.
Det värsta i detta läget är att Vovve bekräftar det jag hört & börjar morra.
Alltså jag inbillar mig inte!


Samtidigt som jag ligger där skräckslagen försöker jag intala mig
att det bara är det gamla huset som knarrar. Så plötsligt nya ljud nerifrån källaren. Gör allt för att tysta vovves skällande.

Ligger i sängen & vågar knappt röra mig, lyssnar så noga att det gör ont i öronen och störs av ljudet från min egen puls!

Såhär fortsatte min natt tills jag somnade av utmattning tidig morgon. Efter två timmars sömn (för mig) är Bebis, Vovve & jag igång igen. För att orka denna dag skulle jag behöva kaffe intravenöst.

Vovve och jag genomsökte huset tidigt imorse (så snart det blev ljust) OCH i garaget har det hänt grejer inatt! De ljud som jag hörde inatt var inte inbillning. Ljuden har kommit från garaget och inte från huset i alla fall. Någon eller antagligen något har varit där inatt....

Stadstjej blir Lantlolla via Iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar