söndag 21 augusti 2011

Min väska - som ett svart hål

Efter att aldrig längre hitta något i min väska och den bara blivit tyngre och tyngre,
hade jag fått nog.
Insåg att det inte spelade någon roll hur fin den än var. Det fungerade inte med en så stor väska (inte just nu i alla fall).

Vad jag i början som småbarnsmorsa tyckte var en praktisk storlek där man fick plats med "allt", blev till sist en fälla. Jag hittade inte någonting längre i väskan och den vägde alldeles för mycket för att orka släpa omkring på. Känner ni igen problemet ;-) Ju större väska desto mer fyller man den.


Och tänka sig vad man kan hitta när man gör en rejäl väskrensning; nappar som varit borta i veckor dök upp, gamla kvitton (i mängder!) varför sparar jag ens på dem?!
Det dök även upp lite nostalgi i form av flygbiljetten till Berlin & en sten som jag plockade på standen i Båstad i somras (på min födelsedag).

Igår när jag var inne i Göteborg hittade jag en jättefin väska på Åhlens. Den kändes som rätt storlek, snygg, praktisk och så fick jag "den där känslan", den var rätt helt enkelt.

Så nu till utmaningen; ni ser storleksskillnaden på väskorna. . .
Inte en helt lätt uppgift att prioretera & stuva om





Stadstjej blir Lantlolla

1 kommentar:

  1. Men gumman då! Det är ju inte konsktigt att din väska känns tung om du förvarar sten(?) i den! =)
    Den nya är iaf jättefin! Och man får ju alltid plats med mycket mer än deet ser ut som. =)

    SvaraRadera