måndag 9 maj 2011

Sandlådenivå ;-)

Big Time - Pyssel

Budget Sandlåda a´la pallkrage & begagnat Kubbspel.


I helgen stod SandlådeBygge på schemat.
Jag hade insett att denna enkla lilla låda skulle kunna göra stor skillnad både när det gällde "nöjd bebis" men även "lugnare mamma" (trodde jag).



Och även om jag siktade på en budgetkonstruktion så behövde det ju inte betyda att den skulle vara ful för det.



Paus i byggandet.Altanhäng & vätskepaus.

Min lille prins vet hur man håller i glaset ;-)


Works in progress.
Gyllene Kronan på toppen.


Och så äntligen "klippte vi banden" & Bebis invigde sin nya sandlåda.



Men handen på hjärtat, jag var nog den som var mest uppspelt och stolt över vårt bygge.

Det spelade ingen roll hur Pedagogisk och Tålmodig jag än var när jag visade Bebis hur man gjorde sandslott, sandkakor, anlade vägbanor eller fyllde hinkar med sand.
Bebis bara fortsatte kasta ut sand ur lådan på sitt burdusa sätt :-/


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar